You, the petitioner

Updates

Meer ondertekenaars met een opiniestuk

Een petitie wordt vooral getekend door medestanders die er al van overtuigd zijn dat er iets moet veranderen. Maar de meeste mensen zijn nog niet overtuigd. Als ze al van de petitie weten. Met een opiniestuk in de krant of online kun je mensen zowel informeren als overtuigen. Zo'n tekst leest bovendien veel prettiger dan een petitietekst. Een opiniestuk schrijven is niet zo moeilijk. De opinie staat centraal, en er moeten argumenten in staan. Die heeft u al met uw petitie. Op de website Opiniestukken.nl staan tips voor een goed opiniestuk. U kunt het daarna insturen naar een redactie, zodat u een groot publiek bereikt dat u zo kunt overtuigen van uw punt. U kunt het opiniestuk ook online publiceren op Opiniestukken.nl zelf. Uiteraard kunt u in de tekst verwijzen naar de petitie waar uw opiniestuk bij hoort. En u mag natuurlijk altijd met een opiniestuk aandacht vestigen op de petitie van iemand anders!

Opiniestukken
2015-05-31

Opnieuw staatssteun aan KLM? Dat zal toch niet?

Alle seinen staan wéér op rood. Het ligt voor de hand dat KLM opnieuw om vele miljoenen komt bedelen bij de belastingbetaler.

+Read more...

Zag u ook de eerste kwartaalcijfers van het Franse Air France-KLM? (...) lees verder bij Joop.nl of bij Schipholwatch.nl

en vergelijk het met Schiphol kleiner knooppunt maken lastig: ’Vooral KLM ondervindt schade’ - Politici snappen nut van verre routes niet eventueel via deze kopie

Met deze citaten:

"Een luchthaven zonder KLM betekent niet dat er automatisch minder vluchten zijn op Schiphol. De luchtvaartmaatschappij is nu goed voor 50% van alle vluchten op de luchthaven, maar deze zogeheten ’slots’ worden gewoon weer uitgegeven conform de regels van de slotverordening, bevestigt slotcoördinator Hugo Thomassen van Airport Coordination Netherlands."

en

"„Doordat passagiers uitwijken naar buitenlandse luchthavens wordt het geluid deels verplaatst. Het klimaateffect is waarschijnlijk zeer gering, omdat de meeste transferpassagiers gewoon via andere luchthavens blijven vliegen”, zegt Lieshout."

en

"Hetzelfde geldt voor een bestemming als Taipei. Dat is volgens de KLM-directeur niet meteen een vakantiebestemming, maar wel belangrijk voor bedrijven als Philips en ASML."

en

"„Verbindingen tussen grote internationale handelscentra bestaan vandaag en morgen ook. Als dit niet meer via een bepaald punt kan, dan verplaatst het zich via een ander punt conform het principe van het waterbed. Het is beter om het vervoer op Schiphol vast te houden en samen naar duurzaamheid te kijken. Dan hebben we er samen grip op. Als het naar Istanboel verplaatst is het weg en hebben we er ook geen invloed meer op”, aldus Lenderink."

Zaak dus om gelijk te krimpen in slots zodra KLM verdwijnt. Het is een politieke keuze hoeveel slots er worden uitgegeven. Zonder KLM kan dat eindelijk. Want sancties door de VS op de Nederlandse luchtvaart zijn dan niet meer mogelijk. De EU zal een dergelijke krimp ook niet hinderen. Er zijn immers geen luchtvaartondernemingen die lijden onder die plotse krimp.

Behalve KLM vliegt ook China Air op Taipeh, doet er slechts 20 minuten langer over volgens Skyscanner. We kunnen inderdaad rekenen op een waterbedeffect, de zakenreizigers redden zich wel.

Maar zakenvluchten zijn maar een klein deel van alle vluchten. Sinds de pandemie kiest het zakenleven ook steeds vaker voor videogesprekken als minder tijdverspillend alternatief. Alleen periodiek moeten de goede relaties fysiek bevestigd worden.

De grote groei zit 'm in toerisme. Maar als een reis te duur wordt of als verbindingen ontbreken of te lang duren dan gaat de reiziger langer doorsparen om zich de reis te kunnen veroorloven of ziet ervan af. Dat is wel degelijk klimaatwinst.

Als de politiek niet langer onder druk staat door de KLM-lobby kan Schiphol juist beter duurzaamheid bij buitenlandse luchtvaartondernemingen afdwingen.

Nu zegt KLM miljarden nodig te hebben om duurzamer te vliegen, terwijl het logisch is dat de efficiëntere, zuinigere vliegtuigen vooral gebruikt worden voor een beter rendement. Er kunnen dan meer passagiers gevlogen worden in die nieuwe toestellen, maar per passagier wordt de vervuiling niet minder. De milieuwinst wordt vanzelfsprekend dichtgevlogen.

2024-05-03 | Petition Stop KLM, belast overstappers

alternatieve locaties binnen de Gemeente Beekdaelen.

Op nog geen 700 m afstand staat een gebouw wat in 2021-2022 door 450 mensen bewoond is geweest. Dát pand (voormalig USAG terrein) staat sindsdien LEEG - en heeft vooralsnog geen bestemming..

Geef onze petitie een vliegende start: KansDans begint nu officieel!"

Ontdek de informatie van "Geef Nederlandse danser een kans" op onze website, waar elke klik een stap is naar meer informatie. Bezoek www.kansdans.nl voor een diepere duik in ons verhaal!" Voor meer vragen: info@kansdans.nl

Deel dit bericht in jullie netwerk en vergeet niet je handtekening te bevestigen in de petitie-mail. Laten we samen het verschil maken!.

2024-05-02 | Petition Geef Nederlandse danser een kans

Geen woningen Beukenlaan zonder bewoners erover horen

De gemeenteraad bepaalde dat het college moet wachten met het project woningbouw Beukenlaan tot de bewoners zich hebben uitgesproken of ze het willen en zo ja, hoe.

bron: Het Kontakt 30 april 2024

REACTIE VAN PETITIONARIS

Dankuwel voor het ondertekenen van de petitie en het delen van uw stem over de toekomst van het gebied ten noorden en ten zuiden van de Beukenlaan in Vianen.

Vorige week donderdag werd de petitie overhandigd aan de burgemeester, Sjors Fröhlich, met een brief van mijzelf waarin ik uitlegde waarom dit gebied voor veel mensen in Vianen zo belangrijk is (denk aan de natuur, mentaal en fysiek gezondeheid, ontspanning, historie).

Het resultaat van het ondertekenen van de petitie heeft ertoe geleid dat verdere plannen voor dit gebied zijn stopgezet totdat de gebiedsvisie is vastgelegd.

+Read more...

Dit is een fantastische prestatie waar wij trots op mogen zijn.

Op 15 mei wordt er een participatiemiddag en -avond georganiseerd door de gemeente. Deze bijeenkomst is een gelegenheid voor de lokale bevolking om hun input te geven over de toekomst van Vianen. Dit is uw enige kans om deel te nemen en bij te dragen aan het vormen van de gebiedvisie Vianen. Hierin wordt onder andere de toekomst van het gebied rondom de Beukenlaan voor de komende 50 jaar bepaald. De gemeenteraad heeft unaniem besloten dat in deze specifieke situatie (het land rondom de Beukenlaan) de mening van de inwoners van Vianen bepalend is.

Als ondertekenaar van de petitie vind ik het gepast om informatie over deze bijeenkomst met u te delen, zodat we de volgende stap kunnen zetten in de bescherming van dit gebied.

Details van de participatie bijeenkomst:

Datum: 15 mei
Tijd: Schuif aan van 16.30 tot 17.00 uur of van 19.15 tot 19.45 uur
Locatie: Helsdingen Sport en Cultuur
Voor wie: Iedereen die woont of werkt in Vianen of wel eens in Vianen komt en graag meepraat over de toekomst van Vianen.

Aanmelden is niet nodig. U kunt gewoon binnen lopen wanneer het u uitkomt.

Er zijn hapjes en een drankjes en neem vooral uw kinderen mee. Er is een leuke activiteit voor kinderen!

Zie: https://www.vijfheerenlanden.nl/projecten/gebiedsvisie-vianen.

Laten wij nog een keer onze stem laten horen en de toekomst van Vianen leefbaar houden,

EINDE REACTIE

2024-05-02 | Petition Behoud natuurpad Vianen

NOS.nl: Nieuw kabinet kan meer met belastingen, 'computers fiscus kunnen het straks aan'

Een nieuw kabinet kan het belastingstelsel flink wijzigen. Na noodgedwongen jarenlang 'nee' verkopen aan de politiek, is de boodschap van de Belastingdienst aan de formerende partijen nu positiever: de computersystemen kunnen vanaf 2027 best veel wijzigingen aan.

+Read more...

Dat vertellen ingewijden aan de NOS. (...) lees verder

2024-05-02 | Petition Repareer de Belastingdienst

bushaltes per 21 juli 2024 opnieuw in gebruik genomen worden;

aan de Amstelveenseweg direct ten noorden van de Koenenkade, tot 2017 twee bushaltes lagen;

• sinds het verdwijnen van deze bushaltes, de haltekom gebruikt is voor (fiscaal betaald) parkeren;

• als onderdeel van concessie Amstelland-Meerlanden, deze bushaltes per 21 juli 2024 opnieuw in gebruik genomen worden;

• hiermee de fiscale parkeerplaatsen per die datum verdwijnen;

• het voordeel dat met deze maatregel ontstaat in het kunnen uitvoeren van de dienstregeling van het openbaar vervoer conform de concessie Amstelland-Meerlanden, zwaarder weegt dan het gegeven dat hiermee de ruimte die na het verdwijnen van de bushaltes in 2017 in gebruik is genomen voor (fiscaal betaald) parkeren, hiermee voor dat doel verdwijnt;

• overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, overleg is gepleegd met een gemandateerde van de politie, eenheid Amsterdam;

• deze aanwijzing van verkeersmaatregelen in het algemeen verkeersbelang wenselijk en/of noodzakelijk kan worden geacht;

• gezien artikel 2 van de WVW 1994 deze maatregel strekt tot het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;

• de in dit verkeersbesluit genoemde wegen of weggedeelten gelegen en onder beheer zijn van de gemeente Amsterdam.

Besluit:

1. Door het plaatsen van verkeersborden conform model L3b van Bijlage I van het RVV 1990, aan te wijzen: een bushalte langs de Amstelveenseweg ter hoogte van de perceelnummers 647 t/m 657 en een bushalte langs de Amstelveenseweg ter hoogte van het perceelnummer 764.

2. De onder 1 besloten plaatsing van verkeersborden in te laten gaan per 21 juli 2024

.

ODNZKG: Melding saneren bodem - Hoogte Kadijk 145B, Amsterdam

De Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied maakt bekend dat zij een melding heeft ontvangen. Onderwerp: Bodemwerkzaamheden en sanering Zaaknummer: 12751442 DSO nummer: 2024041601530 Ontvangstdatum melding: 16 april 2024 Namens: Gemeente Amsterdam Tegen deze melding kan geen bezwaar worden gemaakt

Met melding wordt de plicht een te vergunnen saneringsplan in te dienen omzeild..

ODNZKG ontving Melding graven bodem - Hoogte Kadijk 145B, Amsterdam

Melding graven bodem - Hoogte Kadijk 145B, Amsterdam

De Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied maakt bekend dat zij een melding heeft ontvangen. Onderwerp: *Bodemwerkzaamheden en sanering * Zaaknummer: 12751439 DSO nummer: 2024041601529 Ontvangstdatum melding: 16 april 2024 Namens: Gemeente Amsterdam * Tegen deze melding kan geen bezwaar worden gemaakt.*

Met een enkele melding kan de vergunningsplicht uit de Keur worden omzeild. .